CHP eski Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Aytun Çıray, İzmir’de ‘mutlak butlan’ kararı sonrası CHP ve İzmir’de yaşanan krize ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın CHP’den istifasını değerlendiren Çıray, başkanlıktan da istifa çağrısını yinelerken “başarısızlık” vurgusu yaptı.
Egedesonsöz’e verdiği demeçte “Bütün İzmir biliyor ki; bu Belediye Başkanı başarısızdır.” diyen Çıray, Tugay’ın CHP Genel Merkez’e “il başkanı restinde” bulunmasının “özgürlükçü anlayışla” bağdaşmadığının da altınız çizdi.
ÇIRAY’DAN “EN KÖTÜ SENARYO” ÇIKIŞI
Çıray, ‘Mutlak butlan’ kararı sonrası partinin Özgür Özel ve Kemal Kılıçdaroğlu cephelerinden bölünmesinin en kötü senaryo olacağını belirtti.
Özel’e “normalleşme ve istikrarsız siyaset” eleştirileri getiren Çıray, yeni parti iddiasına ilişkin de “Bir siyasi partide liderlik yapmış ve lider olma iddiası olan birisi, en ufak zorlukta liderlik yaptığı partiyi bölüyorsa, eğer Cumhuriyet Halk Partililer bir hain arıyorlarsa -ki bu ağır bir laf, asla kabul etmiyorum- Özgür Bey parti haini durumuna düşer.” dedi.
<div id="ad_121_mobile" data-channel="121" data-advert="temedya" data-rotation="120" class="mb-3 text-center"></div>
Çıray “Naçizane önerim asla Cumhuriyet Halk Partisi’ni bölmesinler. Her iki taraf da kaybedecektir.” ifadelerini kullandı.
“BÜTÜN İZMİR BİLİYOR”
Çıray, kararın İzmir’e yansımlarında ise şöyle konuştu:
İzmir ise bu olayların küçük bir örneğinin yaşandığı yer haline geldi. Bu kafayla gidilirse, fanatiklerin alkışlarına inanılırsa, Cumhuriyet Halk Partisi önümüzdeki seçimlerden çok büyük yara alarak çıkar.
Cemil Bey ile ilgili malumu ilan ettim ve partisinden istifa ediyorsa belediye başkanlığından da istifa etmeli dedim. Aslında herkes karnından konuşuyor. Bütün İzmir biliyor ki; bu Belediye Başkanı başarısızdır. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çalışma binası yok. Bunu yapamayan bir belediye anlayışı olabilir mi? Kordon’un kenarına beton çekerek suyu durdurmakla ilgili hayal dünyasındalar. Genel olarak hiç iz bırakmayan, bugüne kadar hatırlanabilir hiçbir hizmeti olmayan, Karşıyaka’yı borç batağında bırakmış birisi. Bu benim laflarım değil, CHP’liler söylüyor bunu.
Diğer yandan Cemil Bey’in istifa öncesinde genel merkez yöneticileri ile atanacak yeni il başkanı ile ilgili pazarlık yaptığı belirtiliyor. Gerçek anlamda özgürlükçü bir anlayış içinde olsa genel merkez ile aday pazarlığı yapmazdı.
“GÜMRÜKÇÜ OYUNA GELMEMELİ!”
Öte yandan Çıray, İzmirİl Başkanlığı’na MYK tarafından görevlendirilen Utku Gümrükçü’nün “polis göndermesinin” beklendiğini ve oyuna gelinmemesi gerektiğinin altını çizdi:
Demokrasi istiyorlar ya, atamaya karşılar; tamamınız atandınız kardeşim! Hanginiz ön seçimle oraya geldiniz? Şimdi demokrasi naraları atıyorsunuz. Böyle ikiyüzlü siyaset olabilir mi? İzmir’de İl Başkanı Cumhuriyet Halk Partisi’nin demokrasi nöbetini tutuyormuş. Kardeşim, sen seçilesin diye senin karşındaki adaylar bizzat Genel Başkan tarafından tehdit edilerek adaylıktan çektirildi. Hangi demokrasiden, hangi nöbetten bahsediyorsunuz? Bu ikiyüzlü siyaseti kim yutacak? Etrafınızdaki birkaç fanatik yutabilir ama Türk milletini kimse enayi yerine koymasın. Kimse ahmak değil. Sen gelirken atama serbest, karşındaki adaylar Genel Başkan tarafından çektirilince serbest. Ondan sonra hukuki kararı eleştirin ama hukuk bir şey emredecek, sonra il binasında nöbet tutacaksınız. Ankara’daki olaydan alıştılar. İl Başkanı Utku Gümrükçü’nün oraya polis göndermesini istiyorlar. Böyle bir oyuna düşürmek istiyorlar. Cumhuriyet Halk Partisi’nin çekirdekten yetişmiş, belediye başkanlığına kadar her makamda görev almış birisi olan Utku Bey’in böyle bir oyuna düşeceğine inanmıyorum.

Haber Euro Türk sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
