Ben kimim? Ya sen, sen kimsin?
İnsanın kendini tanımaya çalıştığı ömür boyu devam eden bir süreçtir. Çoğu insan, kendini tanıyamadan bu dünyadan göçüp gider. Bu yüzden bir başkasını merak etmek garip görünebilir.
Aslında bu gariplik hissi şuradan gelir: İçten içe biliriz ki başkasını anlamaya çalışmak sınırlıdır; esas olan insanın kendine dönmesidir.
Bu konuya Mevlana Celaleddin Rumi’nin şu sözleriyle ışık tutmak istiyorum:
“Sen bende bir ben varsın, benden içeri.
Ben sende bir sen varım, senden içeri.”
Dünyaca ünlü büyük İslam alimi ve düşünürümüz Mevlana’nın bu iki cümlesinde oldukça derin bir gerçek saklıdır: Dış dünyada gördüğün her şey, içerinin bir yansımasıdır.
Birinde hayran olduğun ne varsa, sende de vardır. Sadece henüz tam açığa çıkmamıştır.
Birinde seni rahatsız eden ne varsa, o da sende bir yerde gizlidir. Görülmeyi bekler.
Lakin, birçok insan bunu kabul etmek istemez. Biriyle sorun yaşadığımızda, ama ben ona bir şey yapmadım ki, o bana anlamsızca çıkıştı veya kötülük yaptı diyerek karşımızdaki kişiyi suçlamak kolaydır çünkü.
“O öyle olduğu için ben böyleyim” demek, sorumluluğu devretmenin en hızlı yoludur. Oysa gerçek dönüşüm tam burada başlar: Gördüğün her şeyin sende bir karşılığı olduğunu fark ettiğin anda.
Seni sinirlendiren biri varsa, bastırılmış bir yönüne dokunuyordur.
Seni büyüleyen biri varsa, ortaya çıkmamış bir potansiyelini gösteriyordur.
Hayatına giren herkes aslında sana seni gösterir.
Kimisi aynayı nazik tutar, kimisi sert. Ama istisnasız hepsi, seni sana göstermek için, seni kendinle yüzleştirmek için karşına çıkar ve sana hizmet eder.
Bu bakış açısı sorumluluğu tamamen sana verir. Sorumluluğunu aldığında ise, kimseyi değiştirmek zorunda olmadığını anlarsın. Çünkü dışarıyı değiştiremezsin. Değişim içeride olur, dışarısı sadece onun yansımasıdır.
İçinde düzen varsa, dışın düzenlenir.
İçinde huzur varsa, kaos sarsmaz.
İçinde netlik varsa, kararlar kolaylaşır.
Dolayısıyla kendine sorman gereken soru şu hale gelir:
Ben şu anda ne görüyorum ve bu bana içimde neyi anlatıyor?
Bu soruya dürüst cevap verdiğin anda, kurban rolünden çıkarsın. Gücünü geri alırsın. Ve o zaman artık hayat, başına gelen bir şey olmaktan çıkar; senin bilinçli olarak yarattığın bir deneyime dönüşür.
Sen ben’sin.
Ben sen’im.
Ayrılık bir illüzyon.
Birlik ise hatırlanmayı bekleyen gerçek.
Hatırlaman dileğiyle, sevgiler.
The post Ben kimim? Ya sen, sen kimsin? appeared first on GÜNDEM24.
Kaynak: https://gundem24.de/manset/ben-kimim-ya-sen-sen-kimsin/
Haber Euro Türk sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
